woensdag 3 november 2010

eerste foto's met mijn 100mm macro lens in de tuin gemaakt





3 opmerkingen:

  1. Hai Cees,

    Ik ben altijd nieuwsgierig met wat voor soort lenzen bepaalde foto's worden gemaakt.
    Wat is de lichtsterkte van jouw macrolens? Is dat F2.8. Wat voor statief gebruik je?

    Het begin is veelbelovend, macro is toch een aparte tak van sport.
    Erg mooie kleuren.
    Weer een blog voor mij om bij te houden ;-)

    Groet en succes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rene

    ik heb de Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, en nog geen statief.
    Heb altijd met mijn Tamron 18-250 mm gefotografeerd.(http://picasaweb.google.com/ceesvanginkel)
    Maar wil graag een 400 mm kopen, maar weet niet welke??

    Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Cees,

    Allereerst bedankt voor je berichtje op mijn blog.

    Wanneer ik met mijn macrolens fotografeer (behalve als ik er portretfoto's mee maak) gebruik ik altijd een statief. Omdat je namelijk zo dicht op je onderwerp zit, zorgt iedere kleine beweging voor onscherpte. Een beetje aardig statief hoeft niet zo heel duur te zijn, een velbon kost zo rond de 60-70 euro. Het is wel de moeite waard, want je zult zien dat je foto's nog mooier worden. Alleen in het begin is het wel een beetje lastig manoevreren, maar daar wen je snel aan.

    Tsja, een 400mm lens. Kiezen is altijd lastig.
    Zeker als je rekening moet houden met prijs/kwaliteit verhouding. Succes ermee.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen