zondag 27 februari 2011

Appelpad, Blauwe kamer



We zijn zaterdag 19 februari even in de vogelhut geweest bij de Blauwe Kamer, waar wel heel veel reigers en aalscholvers bezig zijn aan het bouwen van nesten.






Het nonnetje had ook nog een vis gevangen.
terug lopend naar de uitgang kwamen alle konikpaarden ons op het wandelpad tegemoet.


We kwamen ook nog een ooievaar tegen, maar die wilde niet achter het boompje vandaan komen.


We hebben zondag het Appelpad gelopen tussen Barneveld en Nijkerk, ongeveer 8 km. Dit pad gaat dwars door de bossen en weilanden.
 Toen we aan kwamen rijden waren 2 buizerds aan het vechten om een haasje dus snel stoppen met de auto, maar ze vlogen al weg.
Heb 25 minuten gewacht in de hoop dat ze terug zouden komen, maar ze bleef op grote afstand in de boom zitten kijken en ruzie maken met een kraai. De haas krabbelde weer op en ging er van door. 









Op weg weer naar huis zagen we toch nog een buizerd, die ik nog op de foto kon krijgen.








18 opmerkingen:

  1. Hallo Cees,
    Wat laat je toch steeds weer mooie gebieden zien, mijn "to see" lijstje wordt steeds langer, want na het Paradijs heb ik nu ook de Blauwe Kamer genoteerd. Ik heb er wel eens van gehoord, maar waar ligt het precies? Erg leuk te zien dat er ook grote zilverreigers nestelen, en de ooievaar, ik vind hem leuk.
    De afsluiter, de buzierd is helemaal geweldig, mooie foto.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi gees
    Ik heb weer met bewondering naar je foto’s erg mooi gedaan.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Cees,
    Wat een drukte op de Blauwe kamer, als ik daar ben mis ik altijd de pret. Of er zitten een stel vervelende pubers in de vogelhut. De buizerd is top, zo dichtbij. Dat overkomt mij hopelijk ook nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hà Cees mooie plekken heb je bezocht en genoeg te beleven.
    Wat knus dat de Reigers en Aalscholvers zo dicht bij elkaar broeden.
    Een Nonnetje, die zie je niet vaak, leuk dat je die hebt gespot.
    Als toetje de buizerd! Echt gààf
    O, ja die klompen aan dat schuurtje, hà,hà.
    Ik heb met plezier je blog bekeken,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo Cees, eindelijk je buizerd mooi op de foto gezet. Als je echt gericht naar een bepaalde soort zoekt, vindt je hem uiteindelijk toch.
    Die zilverreigers zitten daar toch op een mooi plekje.
    Het nonnetje is ook zo'n vogel die ik al een tijdje zoek.
    Lekkere serie weer.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Cees,

    Prachtige Buizerd heb je vastgelegd!
    Mooie wandeling.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend gaaf dat je de Buizerd ook nog voor je lens kreeg Cees. Je hele serie vind ik schitterend. Hier in Enkhuizen (N-H) hebben de reigers hun oude nesten in de bomen weer in bezit genomen.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dit is toch ook wel een mooi gebied, om zo de zilverreiger te zien zitten met een groepje is wel een heel fraai gezicht. En de paarden op het verharde loop gedeelte, ze hadden even geen zin om in het gras te lopen, en je buizerd zo dichtbij, je hartje zal wel een dubbel sprongetje gemaakt hebben.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Cees,
    Prachtig stukje natuur de Blauwe Kamer, binnenkort maar eens een kijkje nemen. Je laat prachtige beelden zien en dan je Buizerd, je ziet het Cees ineens gebeurt het mooi gedaan!!!

    Groet,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ow jee, weer een plekje waar ik naartoe wil.... ik kom dagen in een jaar tekort. Prachtig gebeid zeg. En een even zo prachtige serie!
    Groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie omgeving en uitstekende opnames Cees, wederom prima gedaan.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie wandeling heb je gemaakt Cees. Je hebt heel wat gezien en mooi kunnen fotograferen.
    De ooievaar staat er prachtig op en de roofvogel ook.
    Het lijkt me een mooie omgeving.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha die Cees. Wat een mazzel dat de buizerd zo mooi bleef zitten. Meestal vliegen ze zo snel op en dat is dan balen maar dit is puur mazzelen en daar doen we het toch ook een beetje voor? Lekker gevarieerde serie daar houd ik ook van. Beetje dit en beetje dat geeft zo leuk aan wat je op een dag zoals meemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie wandelingen heb je gemaakt Cees.
    En prachtige foto's zo kunnen we achter de p.c. lekker met je meegenieten.
    Mooi dat je de buizerd toch nog had, is mij nog niet gelukt.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Cees,
    Wat laat je weer een mooi gebied zien, volgens mij gaat nu iedereen naar de Blauwe Kamer ;-)
    Nee, zonder gekheid, daar wil ik wel eens een kijkje gaan nemen.
    Prachtige serie, met als bonus jouw felbegeerde buizerd, top!
    gr Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Klinkt leuk, de klompenpaden - ik zal je wandelingen met belangstelling volgen! Mooie foto's van de zilverreigers. En ja, de buizerd - dat is altijd weer een toppertje als het eindelijk lukt hem op de foto te krijgen!
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat ik nu eindelijk kan reageren bij je Cees.
    We komen net uit Lunteren vandaan.Heerljk weekend gehad op de Goudsberg.
    Wat een schitterende serie zie ik hier staan bij je. De Buizerd wauw..En zo mooi dichtbij.
    Ik zat s'morgens buiten heerlijk te genieten van een bakkie koffie ( wel jas aan hoor ) en hoorde de Buizerds hevig tekeer gaan.
    Ik hoop deze weer een keer voor de lens te krijgen.Ik vind het supermooie roofvogels.
    Dit weekend alleen bij de caravan klusjes gedaan ,dus niet op pad geweest .Maar dat zal er zeer zeker weer van gaan komen..
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtige wandeling en een mooie fotoserie.
    Vriendelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen