dinsdag 15 januari 2013

Rondom de Blauwe kamer

Afgelopen weekend naar de Blauwe Kamer bij Rhenen geweest, in de hoop een mooie zonsopgang te zien. En kijken wat ik nog meer zou tegen komen!


Het was nog aardig donker of de lucht kleurde al rood.
Maar naar een poosje kwam de zon toch tevoorschijn.




Hierna een rondje door de Blauwe Kamer gelopen.






En op de terugweg naar huis ook nog van alles gezien in de weilanden.


  Ze zag een lekker hapje achter zich???




Iedereen bedankt voor alle mooie reacties op mijn jaaroverzicht van 2012.

31 opmerkingen:

  1. Prachtige zonsopkomst met warme kleuren....ook de overige foto's zijn uitstekend....knap gedaan Cees.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a perfect weekend, beautiful series Cees!
    The birds were posing for you! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie heb je gemaakt, foto's van de zonsopkomst vind ik geweldig.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, de blauwe kamer kwam ik ook altijd graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful images Cees, great colors and light there !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi foto's Cees...
    een geweldige dag voor een wandeling, de dag begint fraai..
    je bent mooi in de gelegenheid de zonsopkomst vast te leggen..
    maar ook de vogelfoto's zijn erg mooi...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gave foto's Cees. Prachtige zonsopkomsten natuurlijk. Maar de foto met de grote groep paarden vind ik geweldig! De Torenvalk met het staartje mooi wijd is ook erg leuk. Je hebt goed geprofiteerd van deze mooie dag.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pracht foto's Gees, wat is de wereld mooi gekleurd met de zonsopgang.
    De groep paarden met de zon, geeft een heel mooi sfeertje.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig mooi de zonsopgang een beetje koud nu maar zeker de moeite waard en de paarden dat is een beauty . en ook nog een torenvalk dat was dus geen verkeerde dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nice set of pics....the one of the swans lovely for me..nice landscape and birds!
    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gave foto's Cees
    die foto's met die zon ondergang vind ik gaaf.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige zonsondergangen Cees, en je andere foto's zijn ook wederom top!
    Een schitterende serie zet je hier weer neer, Chapeau!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Cees,
    Deze blog is weer een toppertje hoor! Die zonsopgang schitterend wat een sfeer
    maar stil werd ik van foto 6 en 7 van de Konikspaarden! En die alerte Torenvalk is erg grappig (en mooi geplaat)
    Mag je vaker doen ons zo verwennen met al dat moois ;-)
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie serie Cees!
    Je had weer een mooie wandeling.

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi hoor Cees, vooral je zonsopgangsfoto's vind ik heel fraai,
    maar aan de rest van de serie te zien dat je een heerlijke wandeling
    hebt gehad. Mooie en gevarieerde blog.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een mooie ochtend Cees! ik geniet helemaal mee van de zonsopkomst, de vogeltjes in het mooie ochtendlicht, de konikpaardjes, en natuurlijk van die prachtige torenvalk!
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Cees,
    wat een mooie dag is dat geweest zeg,
    Je luchtfoto's vind ik sowieso formidabel. Ik ben er gek op en hier zie ik werkelijk fantastische luchten! Ook je varia aan vogels is geweldig om te zien. Valkje, wilde en knobbelzwanen, putters, maar ook de zilverreiger. Judasoren en paarden.
    Ik heb heerlijk even met je meegewandeld.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige ochtend! Geweldig belichting en compositie met die drie puttertjes in de boom. Een morgen en een blog om jaloers van te worden.
    Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Cees,

    Ha, je wordt een echte landschapsfotograaf!
    Je hebt er in ieder geval een goed oog voor en je belciht het ook nog eens op een prachtige wijze.
    Dat laatste vind ik erg knap. Complimenten daarvoor.
    Die torenvalk bleef wel heel mooi voor je zitten.
    Prachtplaat.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat "rondje "Blauwe Kamer leverde je geweldige foto's op Cees.
    Geweldig ,de foto's van de zonsopkomst .
    En het Torenvalkje zo vlak voor de lens...geweldig.
    Een dikke compliment voor deze serie.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Cees, Wat een super foto's heb je daar gemaakt zeg. De foto met de koniks vind ik echt een schilderachtige sfeer oproepen. Heel erg mooi gedaan. De Blauwe kamer kom ik ook wel eens. Een erg mooi afwisselend gebiedje.
    Groetjes,
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij was niet de enige vroege vogel zo te zien! Heerlijk zo'n wandeling als de wereld nog stil is en de natuur langzaam ontwaakt. Een mooie zonsopgang, vooral de foto met de paarden, die is prachtig van sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lekkere serie, prachtig licht ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Cees,
    Eindelijk weer even tijd om op de blogjes te reageren.
    Prachtige serie, met voor mij als topper, de torenvalk in het zonnetje , mooi met zo'n gespreide staart. Ook de putters in de boom vind ik super, wat steken ze mooi af tegen de lucht, de zonsopkomst is ook geweldig.
    Je hebt een mooie dag gehad daar in de Blauwe kamer.
    Binnenkort een keertje afspreken om samen op pad te gaan?
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijke ochtend met fraai fotowerk Cees.Mooi dat je de putters hebt. Wat een prachtig licht op de konikspaarden.
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vooral de zonsondergang vind ik geweldig, wat een prachtige kleuren en composities!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een sfeer!
    En o de Torenvalk wat een juweeltje.
    Groetjes Cristien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Cees,

    Ik zie steeds meer zonsopkomst foto's vanuit jouw hand. Terecht, want het blijft altijd fascinerend mooi om te zien. Plus dat je ook nog eens het mooiste licht te pakken hebt voor de sfeer. Foto 8 is erg mooi daardoor, maar ook de GZR en de TV staan er heerlijk op!!!

    Wil dit jaar toch echt wel een keer naar dat prachtige gebied!!


    Fijn weekend.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een briljante serie Cees, een plezier om naar te lijken!
    Jouw 6de foto springt er voor mij uit, een topper!
    prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen