dinsdag 1 mei 2012

Schaffelaarsebos.

De laatste weken kom ik regelmatig in het Schaffelaarsebos, omdat daar een paar ijsvogels gezien zijn. 
Maar nog niet door mij dus!
Al snel kwam ik de eekhoorn weer eens tegen en gelukkig had deze geen haast, leek het wel.




Hieronder zie je een mannetje's Rode Metselbij, vertelde Cees Klomp.

Op de Koewei zwemmen veel wilde eenden en ganzen.



Er staan rond het Biologische Centrum Het Koetshuis veel verschillende bloemen, waarvan ik er een paar hebt gefotografeerd.










Ook het Schaffelaarsebos is een mooi wandelgebied, net als het Paradijs. Wat goed te doen is op een dag. Ik zou het alleen niet op een zondag doen. Dan is het er te druk, vind ik.

Iedereen weer bedankt voor alle reacties op mijn vorige blog.




23 opmerkingen:

  1. Het lijkt wel of er steeds meer eekhoorns gezien worden. Jij hebt hem mooi op de foto gekregen evenals de prachtig gekleurde bloemen.
    Heerlijk om je blog te bekijken.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het eekhoorntje is wel heel lief om zo te blijven zitten, wat hebben ze toch leuke bekkie's, je hebt bijzondere bloemen gevonden, heel goed in beeld gebracht.
    En de kleine gansjes, wat een tederheid...;-)

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie foto serie.
    en erg kleur rijk,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi, A true beautiful series these post! Great work, great phots !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk zo,n serie maar het eekhoorntje steelt voor mij de show.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Everything is much more alive during spring time!
    I like the cute red squirrel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie diverse serie!
    Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Cees.....

    Ben helemaal weg van het Eekhoorntje..
    probeer er altijd eentje in de vakantie vast te leggen maar het
    is me echt nog nooit gelukt...nou ja wie weet dit jaar..

    Ook de bloemen heb je prachtig vastgelegd...met name de kievietsbloem
    vind ik een fotogenieke bloem...

    Maar ook de andere foto's zien er mooi verzorgd uit...

    Gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nice pics!
    the tree trunk with the hollows it seems a very good idea for the bugs,beetles and insects overall!
    Saludos from Spain!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi het eekhoorntje. Ik zie er hier ook twee, maar het is mij nog niet gelukt. De bloemenserie is mooi divers. Er staat nu zo veel in bloei, dat laat jij goed zien. De kleine gansjes zijn heel lief, ze worden goed in beschermd door de grote ganzen.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Ceesie,

    Hoe is het met je ruggetje? Gaat ie weer een beetje?

    Mooi hoor die eekhoorn. Zo zijn ze toch op hun leukst, lekker in de boom.
    Jammer dat je de ijsvogeltjes nog niet hebt kunnen vinden.
    Ik ben bang dat je door je slechte gehoor de geluiden mist.
    Dat nest moet toch te vinden zijn.
    Succes ermee en ik verwacht toch wel mooie platen!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Cees,
    Wat een schattige eekhoorn, echt heel mooi zoals ie daar in de boom zit.
    Je bloemenfoto's vind ik ook weer prachtig, zelfs een zeldzame kievitsbloem.
    En het is nu de tijd van de kleine gansjes, eendjes en andere jonkies, leuk.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele mooie serie, met voor mij als toppertje dat eekhoorntje!
    Hartelijke groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Cees, geen IJsvogel helaas, maar je pakt toch
    flink uit moet ik zeggen. De Eekhoorn heb je heel mooi
    vast gelegd, wat zijn het toch leuke beestjes,ik zou ze
    graag eens zo vastleggen.
    Maar ook de rest van je blog is een genoegen om naar te kijken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Cees,
    net als al mijn voorgangers val ook ik helemaal voor het eekhoorntje, die zou ik ook graag eens fotograferen.
    Verder laat je weer veel moois uit jouw fraai omgeving zien, en die ijsvogel, die lukt vast ook wel een keer.
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Cees, gaaf hoor dat Eekhoorntje!
    Leuk dat je dit gebiedje hebt gevonden, nu nog dagen met mooi weer en je kunt je lekker uitleven.

    Ik vond het leuk om je even te zien Maandag,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Cees
    Prachtige serie van de eekhoorn.
    leuk gebied zo te zien met ook een variatie aan bloemen.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldige foto's weer, het eekhoorntje is een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Cees,

    werkelijk een heerlijk blog en ik ben best jaloers op je eekhoorn. Wat staat die er prachtig op en wat een schitterende kleur hebben de foto's, en ze zijn bovendien ook nog eens loeischerp.

    Ook je andere vogels mogen er zijn en je bloemen geven een echt voorjaarsgevoel. Echt een serie waar ik weer heerlijk van genoten heb Cees.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Cees.
    Wat leuk dat je dit Eekhoorntje zo dichtbij vast heb kunnen leggen.
    Dit is ook al zo'n mooi gebied aan je foto's te zien.
    Ik hoop volgende week ook wat plekjes te bezoeken als het weer het toelaat.
    We hebben heerlijk een weekje vrij .Even weg van de drukte hier en heerlijk genieten van de omgeving van Barneveld.
    Wie weet kom ik je wel tegen.
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. het zijn allemaal zeer mooie foto's maar foto 1 vind ik prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooiie fotos en plaatjes voor wandelingen, groetjes en fyne dag lente, hier veel regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie serie Cees. Vooral het eekhoorntje, maar ook de macro's van de bloemen vind ik erg mooi!
    Groetjes, Lia

    BeantwoordenVerwijderen