maandag 24 oktober 2011

Het Schaffelaarsebos

Vorig weekend in het Schaffelaarse bos gewandeld in Barneveld, het was prachtig weer. 
Ik loop meestal in het Paradijs, omdat het daar rustiger is.

Hier onder het mooie  Kasteel Schaffelaar


Er stonden nog veel paddenstoelen, waarvan ik er hier enkele plaats.







Zag nog een vlieg en wantsen zitten, en een paar .....??? 






In de tuin bij het kasteel groeien nog veel mooie gekleurde bloemen.

  Deze geit stond ons in de gaten te houden, tussen de schutting door

                                                            Er stonden nog mooie fuchsia's



  Op deze herfstbloemen zaten heel veel Kleine Vos vlinders.



  En er liep ook nog een heel apart kippen paartje buiten de ren!!



Iedereen nog bedankt voor alle reacties op mijn vorige blog.

27 opmerkingen:

  1. geweldige kleurrijke foto's erg mooi hoor.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loved the butterfly with the blue details! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een mooie wandeling gehad zie ik wel.
    Wat een variatie passeert hier.
    Een mooie fleurige en kleurrijke blog die je echt dat lekkere nazomer gevoel geeft.
    Op foto 9 en 10 staan Cicades en om precies te zijn Rhododendroncicades.Ze worden ook wel schuimbeestjes genoemd omdat de meeste van die beestjes hun eitjes leggen in zo'n kloddertje "spuug" wat je soms wel aan planten ziet zitten.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Cees

    je hebt weer prachtige opnames kunnen maken, de kleuren en het licht zijn bijzonder mooi.

    groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hà Cees,
    Wat heb je weer veel moois gespot.
    Prachtige foto`s, heerlijk om naar te kijken.
    Het Geitje licht ik er even uit, wat een schatje.

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Cees,
    Het mooie zonnige weer zorgt voor erg fel licht, maar het maakt je serie wel lekker kleurrijk.
    De wantsen springen er voor mij uit, maar mijn favoriet uit deze serie is de derde foto, de achtergrondkleuren bij het paddestoeltje vind ik zo ontzettend mooi!

    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi weer had je die dag ... het licht is inderdaad wat hard, maar het ziet er wel lekker nazomers uit :-) Vooral het eerste deel van je serie vind ik zeer geslaagd ... de paddenstoelen, het kasteel ... top! Een mooie locatie zo te zien!
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Cees,

    Mooie variatie in de foto's.
    Die wantsen staan er ook mooi op. Altijd een leuk onderwerp die insecten.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Cees,

    Ha, hoe bedoel je herfst?
    Als de prachtige paddestoelen er niet bij zouden staan, had het zomaar een lenteblog kunnen zijn.
    Ziet er wel allemaal heel mooi uit.
    Je moet daar eens heen gaan met de ballonnendag.
    Maar dat zal je wel weten ;-)

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé...het kasteel van de ballonfestival, zo vanaf deze positie is het best een mooi kasteel. Dus daar zit een prachtig bos aan vast, met mooie waterpartijen en paddenstoelen. Hier kan je wel even een middagje zoet zijn..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooie locatie om te wandelen. het is een kleurrijk logje geworden. Op sommige foto's is het licht wel wat hard, maar dat heb je met die zonovergoten dagen. Vind vooral de foto's van de paddenstoelen erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een zeer mooie plaats cees, wat een gevarieerd logje! Dit is weer snoepen van je prachtige natuurfoto's rond dit magnifieke kasteel!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke wandeling geweest met leuke shots. Je ziet wel dat het licht hard is nu en het is enkel in de vroege morgen nog maar heel kort van dat softe licht. Maar ondanks dat zitten er fraaie shots bij zonder meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Cees,
    Wat laat je weer een mooi plekje zien daar bij jou in de buurt. Wat heb je die paddestoelen er mooi op, maar ook de beessies...prachtig.
    De foto met de boom aar het zonnetje doorheen schijnt vind ik heel mooi en inderdaad, de bloemen en vlinder doen eerder aan een zomerblog denken.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Cees..
    Prachtig die beesjes..ik dacht dat het allemaal wantsen waren (zie er ook één op de foto van je eerste bloem.Maar als ik de reactie's zo leest zijn het spuugbeestjes..Ik wist niet dat die zo mooi konden wezen.Ook het kippen paartje is wel heel uniek..en leuk.
    Gr Henk
    p.s. Ja wat die Bleker allemaal niet kapot maakt..droevig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. één ding weet ik zeker.
    Ik moet nog heel wat plekjes bezoeken in Barneveld.
    Hier is het ook al zo mooi.
    Nooit gedacht dat bij het kasteel waar we elke keer voorbij rijden een bos was.
    Wat een mooie serie
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Cees,

    Mooie heldere foto's laat je hier zijn, met daarbij fraaie macro opnames. Ik heb er weer van genoten.

    Die afspraak naar het Paradijs hou ik nog in me achterhoofd. ;)

    Groeten en fijn weekend.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi die paddo's en leuk dat je ons ook die rare kippen liet zien er zal wel een stormloop komen naar die beesten hahaha
    nette repo
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi kasteel is dat Cees. Het lijkt me heel goed onderhouden. Mooie foto.
    Je hebt daar veel prachtige foto's genomen van de paddenstoelen en de insecten.
    Het lijkt me een heerlijk gebied.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie serie, ik ben daar weleens geweest, jaren geleden. Toen werd Fleurig daar gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Cees, mooie serie Cees, ik ben daar al diverse keren geweest, blijft mooi. Schitterend landgoed ook. Ieder jaar in Augustus is er een ballonnen festijn. minimaal 25 ballonnen gaan dan de lucht in en dat 3 dagen lang. Kan je het echt aanraden.

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat was een wandeling welke zeker de moeite waard was Cees.
    Je hebt een hoop gezien en op de foto weten te krijgen, leuk om te zien dat er behalve paddenstoelen ook nog genoeg bloemen te bewonderen zijn.

    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Cees,

    Leuke serie! Vind met name de vijfde paddenstoelenfoto een fraaie!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig, dankjewel. Heb er mooi één als achtergrond op m'n computer gezet!
    Groetjes, Fennie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig, dankjewel. Heb er mooi één als achtergrond op m'n computer gezet!
    Groetjes, Fennie

    BeantwoordenVerwijderen