maandag 10 oktober 2011

Nevengeul en Zoetermeer

Vorige week vrijdag ben ik even bij Starrevaart geweest en daarna bij Buytenpark, omdat ik een paar uur moest wachten in de buurt van Zoetermeer.
Vind bij Starrevaart de meeste vogels wel ver weg zitten



















In Buytenpark was een gevecht bezig tussen twee Waterhoentjes.


Er zaten ook nog wel wat Putters, maar dit is de enige die op de foto wilde.


Vorig weekend met het prachtige weer twee keer bij Nevengeul geweest, ligt vlakbij de blauwe kamer.

 Er waren aardig wat vlinder, vooral hele kleine blauwtjes.





\
Geen idee wat dit voor besjes waren, maar ze hadden wel mooie kleuren





De koeien hadden ook een mooi beschut plaatsje gevonden tegen de zon.









Iedereen weer bedankt voor alle reacties op mijn vorige blog.


23 opmerkingen:

  1. erg mooie foto's met al die vlinders
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great nature photos in this series !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Cees, je gaat goed met je macrolens!
    Je hebt de Vlinders en bloemetjes er prachtig opstaan.
    Het Waterhoentjes gevecht ook sùper!
    Wat kunnen die tekeer gaan met hun grote voeten, ik zag gisteren een paar Meerkoeten dit doen.
    Leuke serie laat je zien,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie Cees,
    De toppers zijn voor mij de putter, de prachtige foto's van het icarusblauwtje en de latste foto van de heidelibel, mooie achtergrond ook. De eerste foto van de kievit vind ik ook erg goed.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooie serie laat je hier zien Cees. De Waterhoentjes heb je heel knap vastgelegd, heel mooie actiefoto. Ook het Puttertje mag er zijn. En met de macrolens wordt je ook steeds meer vriendjes volgens mij, heel fraaie macro's.
    De besjes zijn volgens mij van de nachtschade...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk om nog een paar zomerse beelden te zien. Wat een mooi gebied laat je zien. De waterhoentjes vechten wel op een hele aparte manier...


    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie fotoserie en zeer divers. Heb er met plezier naar gekeken!
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Cees,
    Fijne zomerse beelden. Het icarusblauwtje met de roltong staat er erg mooi op en ook de libelle foto vind ik mooi. Met die tere vleugels op de stekelige tak. Van putter had ik wel gehoord, maar nog nooit gezien.
    groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Cees,
    Op een paar foto's lijkt het wel zomer! en dan al die vlinders, heerlijk!
    De vlinders heb je erg mooi gedaan, maar ook de vogels, al zaten ze ver. De waterhoentjes zijn super!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Cees,

    Daar zitten mooie tussen zeg. Ik vind de meerkoeten foto wel speciaal met die gele klauwen. En verder de diverse macro foto's, met name die laatste van de libelle!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Cees,

    Ik ben ook regelmatig bij Starrevaart geweest. Je moet gewoon mazzel hebben, dat sommige watervogels dichtbij de hut zitten/zwemmen. De Kievit heb je mooi zittend weten vast te leggen. Ook het Waterhoen gevecht heb je knap weten vast te leggen. het gaat er soms erg hard aan toe. jaloers ben ik op de Juveniel putter. Die heb je zo mooi gefotografeerd. Dan kom je ook nog Blauwtjes tegen. Ja dat zijn fotogenieke vlinders. Ook die staat er fraai op.

    Al met al weer een fraai blog met mooie platen.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie serie Cees zeker ook het licht op de reiger is erg fraai en je mag dan wel de meeste putters mis hebben geschoten volgens je zeggen maar die je hebt is supermooi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi afwisselend blog Cees.
    Vooral de blauwtjes vind ik prachtig en de laatste libelle is helemaal mooi.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Cees
    De vechtende Waterhoentjes zijn prachtig..Alleen die poten al :)..en ook de Putter had je mooi dichtbij..
    Gelukkig nog vlinders..die periode is nu snel voorbij..ik heb zelf maar weinig vlinders op de foto gezet dit jaar..gewoon omdat ik er niet veel zag.Het blauwtje is echt een prachtige vlinder.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar zitten hele mooie tussen Cees. voor mij springen de kievit op het paaltje en de libelle op de laatste foto er uit. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig hoe jij de natuur laat zien cees! magnifieke beelden!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie afwisselende serie Cees.
    Ondanks de afstand heb je de vogels goed in beeld gebracht, de vechtende meerkoeten moet je toch maar mooi meemaken. Je vlinder foto's zijn mooi scherp, ik weet hoe lastig het is om buiten met de macro aan de slag te gaan.
    De laatste libelle staat er goed op, jammer dat je deze niet van voren kan zien.

    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Cees,
    Mooie zomerse beelden waar we helaas weer een tijdje op moeten wachten. Op de starrevaart moet je een beetje geduld hebben, vanuit de hut zijn ze redelijk dichtbij te fotograferen.

    Groet,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Cees
    Mooie plaatjes gemaakt bij Nevengeul je weet de mooie gebieden wel te vinden.
    Bij Starrevaart ook mooie plaatjes gemaakt vooral de Putter.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hai Cees,

    De nevengeul is echt een plek voor het voorjaar. Dan stikt het daar van de blauwborsten. Het goed fotograferen is deel2, want je kunt ze daar vaak moeilijk benaderen.
    Prachtige serie!

    groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Cees
    Wat leuk om nog blauwtjes tegen te komen, ik heb er heel weinig gezien deze zomer. De besjes zijn inderdaad van een plant uit de nachtschadefamilie, en wel van Bitterzoet. Je hebt die van de zomer vast wel gezien met de opvallende paars-gele bloemen. Je ziet de rode bessen nu volop (in de duinen), maar het is extra leuk als je een trosje in de verschillende stadia hebt: groen, geel en rood.
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I think it's so fun taking shots of butterflies!
    I liked a lot the photograph of the one with curly proboscis. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen