maandag 3 oktober 2011

OVP

Afgelopen woensdag met mijn zoon Nick langs enkele vogelhutten e.d. geweest in het OVP.
Ik ging voor de ijsvogel en Nick wilde graag het baardmannetje eens fotograferen.
Wat betreft de ijsvogel hadden we een best dagje!
Eerst even bij het scherm bij de ingang van het OVP gekeken, maar daar zwommen alleen een paar zwanen, de rest was te ver voor ons, en die gingen er gelijk weer vandoor.



Dus maar naar de eerste hut gereden, daar zat in de verte tussen het riet een reiger met een purper reiger, 
je moet wel heel goed kijken.

Maar na een poosje kwam er al een ijsvogel op een tak wat verderop zitten.



Even later ging hij midden voor de hut op een tak zitten




We waren heel blij dat we hem konden fotograferen, nu nog op zoek naar de baardman!!
Met de auto naar de Oostvaardesdijk gereden, maar niets gevonden. We kwamen een fotograaf 
tegen die vertelde dat hij ze wel op de foto had, maar wij dus helaas niet.
Dan maar weer de auto in, en naar de volgende hut.
Daar zat  een zilverreiger en een stel aalscholvers dom te kijken.




 Ineens hoorden ze een ijsvogel en ja ....daar kwam het vrouwtje! Maar ze ging precies achter een paar takken zitten.



Maar ze ging nog even voor ons poseren, om ook nog een paar foto's zonder takken te maken.



We wilden nog naar de bronst op de Hoge Veluwe, maar daar werd het helaas te laat voor. We zijn toen nog door het Diemervijfhoek gestruint, maar heb daar heel weinig foto's gemaakt. 
Het is wel een mooi gebied.

Iedereen nog bedankt voor alle reacties op mijn vorige blog

25 opmerkingen:

  1. ik heb met bewondering naar je foto's gekeken en genoten.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Cees

    Dit zijn prachtige opnames, hier geniet ik van,.
    zelf heb ik dit mooie vogeltje nog niet eerder vast kunnen leggen, jullie hebben er genoeg gezien, moet ik toch maar eens een keer die kant opkomen.

    Groetjes, Joop

    dank voor je regelmatige reacties

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Cees,

    Net via mijn outlook in de rss feed je nieuwste upload zitten bekijken. Bij doorklikken naar je site kwam er te staan dat de pagina niet beschikbaar was? Misschien ben je er nog verder mee bezig en heb je hem weer tijdelijk van je blog afgehaald … maar ik heb ze in ieder geval wel via mijn outlook kunnen bekijken de foto’s. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor op je ijsvogel foto’s … ik zou zo graag een dergelijke foto een keer willen maken, maar ik heb met ijsvogels niet veel geluk of waarschijnlijk te weinig vrije tijd om heel de dag op pad te gaan en te gaan posten … Hopelijk komt mijn tijd nog … J Ik heb in ieder geval zitten genieten van je foto’s en ben benieuwd naar je volgende blog.

    Groetjes en goede week gewenst.
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Cees,

    Wat een mooie foto's uit de OVP. Je 2e ijsvogel op de bekende tak vind ik erg mooi. De kleuren zijn meestal op die tak vrij helder en niet mooi. Maar jij hebt wel een mooie achtergrond.
    En je laatste foto vind ik het mooist. De kleuren zijn prachtig en natuurlijk.
    Erg mooie serie!

    Groetjes,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo Cees, dat was een echte IJsvogeldag, wat een mazzel, en dan zo lekker dichtbij, je hebt er mooie plaatjes van kunnen maken, daar zal je erg blij mee zijn, en terecht, hiermee zou ik graag thuiskomen.
    Ook de foto van de zwanen vind ik goed geslaagd, de purperreiger kan ik niet vinden ;-)
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haidiehai,
    Het lukte niet...maar dit was mijn reactie;

    jullie hebben even een top dag gehad, super om zoveel ijsvogeltjes te hebben, en zo mooi allemaal. Het is voor jullie een heerlijke dag geweest.

    Groetjes Von.

    ik heb de tip van Miranda geprobeerd???

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige serie Cees.
    Geen Baardmannetjes maar wel schitterende IJsvogels, dat maakt toch alles goed.
    Voor de purperreiger even flink moeten zoeken, maar ik heb hem gevonden hoor!
    De zwanen staan er ook heel fraai op, kortom een serie die ik met genoegen heb bekeken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Cees,

    Mooie dag gehad; jammer van de baardmannen.
    Wat een prachtige close-up van de ijsvogel (nummer 4 na de purperreiger bedoel ik)!
    Gefeliciteerd.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,
    Jullie hebben geluk gehad met de ijsvogeltjes. Ik herken de tak van uren wachten :)
    Het baardmannetje staat ook op mijn lijstje. Wie weet dit jaar nog?
    Succes ermee.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Cees
    Het Ijsvogeltje staat er echt geweldig op..vooral dat vrouwtje..Wat is dat gaf om te zien/fotograferen..Ook de Zilverreiger is mooi..Helaas is de afstand wat te groot voor het mooie..Maar ze blijven prachtig om te fotograferen...
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterend allemaal, Cees!

    Grts,

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi die ijsvogels, ze staan er geweldig op. Ik heb dat vogeltje nog nooit voor mn lens gehad. Ik vind het trouwens zowiezo erg moeilijk om vogels te fotograferen.
    Toppie
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Cees,

    Prachtig blog!
    De ijsvogel komt wel wat donker over. Kun je hem niet een beetje oplichten, door de schaduwen te verminderen?
    De tweede ijsvogel komt veel mooier over, maar ook bij deze kun je hem nog een beetje oplichten.
    He was even zoeken naar de purper, maar die heb je toch maar mooi te pakken.
    Dat is toch wel een hele lastige om echt mooi te fotograferen.
    Een topdag voor jou en Nick en die baardmannen komen nog wel.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb ook op jouw Blog gekeken, maar kon geen reactie toevoegen!
    Maar het is ook een prachtig Blog met zeer mooie foto’s!
    Ik was zondag naar de leplaarshut geweest, en heb er 2 ijsvogels gezien, een vrouwtje en een jong mannetje…alleen zat dat vrouwtje een stukje verder weg,dan op het stokje van de poelruiter..

    Gr Mike
    http://www.insecten-fotos.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha die Cees,
    Wat een geweldige foto's van de ijsvogel, zo mooi dichtbij, wauw, dat soort foto's zou ik graag nog een keertje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoy Cees,

    Het lukt nog steeds niet om te reageren op je blog dan maar via Mail.

    Spijtig van de Baardmannetjes maar je ijsvogel staat er meer dan schitterend op Cees, alsook de zwanen, en de purperreiger heb ik ook gevonden! :-) Zeer mooi om te bekijken dit alles!

    groetjes

    Dominic

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Cees,

    Prachtige platen van de ijsvogel.
    Wat een pracht vogel is dat toch.
    Goed gespot en mooi fotowerk.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Cees
    Wat heb je een mooie opnames weten te maken van het ijsvogeltje. Vooral de laatste vanuit een iets lager standpunt en met een hele mooie lichtval is fantastisch!! Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het begon al leuk met die zwanen met dat mooie licht er zo op. Oke die ijsvogel best leuk en dan in eens de ijsvogel beeldvullend en wel zo mooi, dat hij gewoon ongewoon van mijn beeldscherm dreunt. Een superserie kan niet anders zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is een klein feest om bij jou 'op bezoek' te komen. Wat is ie fraai, de ijsvogel. De andere foto's ook trouwens. Wat een gaaf gevoel moet dat geven, zo dichtbij te kunnen fotograferen.
    Tot kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Cees,
     
    Ik krijg het niet voor elkaar een reactie op je blogspot te plaatsen, na vier pogingen heb ik het maar opgegeven en doe ik het via deze weg.
    Wat een superfoto's van ijsvogels heb je gemaakt, echt genieten zulke plaatjes.
     
    Groeten
    Gerrit
    http://utrechtseheuvelrug.punt.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben werkelijk gewoon jaloers op je ijsvogeltje Cees. Wat een vreselijke mooie opnames van die kleine blauwe vogeltje. Hier dichtbij zat een populatie van 60 paartjes, doch door de strenge afgelopen 2 winters heb ik geen ijsvogeltje meer gezien.

    Hier heb ik dus echt weer enorm genoten.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Cees
    Mooie plaatjes van de IJsvogel.
    Het was even zoeken naar de purper reiger maar ik heb hem gevonden.
    Mooi gebied daar zeker ook om zijn vele vogel hutten.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Cees,

    Wat een prachtige dag moet jij gehad hebben met je zoon. Ik vind de Knobbelzwanen er mooi op staan, mede door het stille water. Dan de Ijsvogel. Ja als je die ziet gaat er al wat door je heen, maar als je hem dan ook nog eens zo kunt vastleggen, dan stijgt je bloeddruk wel eventjes. Heerlijk om te zien man, dit is echt genieten met een grote G.

    Groeten en fijn weekend.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Cees,
    Heerlijk blog om doorheen te struinen, mooie diversiteit aan vogels met als uitschieter de IJsvogel!! Wat een geweldige platen van de IJsvogel heb je gemaakt, helemaal TOP.

    Groet,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen